Wanneer u zich heeft aangemeld voor het patiëntenportaal is het ook mogelijk om uw herhaalrecepten via
dit portaal aan te vragen.
Telefonisch kunt u deze ook aanvragen via optie 2 van het keuzemenu achter het reguliere telefoonnummer (040 - 226 44 99) Gelieve bij alle telefonische receptaanvragen svp te vermelden:
- uw naam
- uw geboortedatum
- de precieze naam van het gewenste medicijn
- de gewenste hoeveelheid en met name
- het precieze gebruik van het medicijn goed in te spreken!
- De apotheek waar u het recept wenst op te halen
NB. Het alleen noemen van de naam bij de aanvraag of het alleen melden van de boodschap "zoals gebruikelijk" kunnen leiden tot afleverfouten met schade voor de persoon in kwestie. Mocht u het gebruik van de receptenlijn te bewerkelijk vinden, dan kunt u ook het doosje of het etiket van het door u gewenste herhaalrecept deponeren in de speciale donkerblauwe receptenbus, die voor dit doel bij de balie is geplaatst. Dagelijks om 11.30 worden de aangevraagde herhaalrecepten op de receptenlijn door de assistente beluisterd, en wordt de receptenbus geleegd. Hierna kunt u de door de assistente klaargemaakte recepten de volgende dag bij de apotheek ophalen. Indien de apotheek uw mailadres heeft zullen zij u een berichtje sturen wanneer de medicatie klaar ligt.