college voor huisartsen met

bijzondere bekwaamheden

nhg geaccrediteerde praktijk

Links & Adressen

In deze rubriek vindt u links naar sites die of algemene onderwerpen behandelen of het gehele medische vakgebied omvatten. Ze geven informatie over veel verschillende onderwerpen maar hebben qua inhoud en toegankelijkheid niet alle hetzelfde niveau. Ze zijn wel de moeite van het rondsurfen waard.

Verzameling vanuit de NHG van Nederlandstalige patienten-websites

Patientenorganisaties

Als u hier klikt komt u op de site van zorgkaartnederland.nl waar een alfabetische lijst van alle patiëntenorganisaties in Nederland wordt weergegeven.

Apotheek.nl

Betrouwbare informatie over de meest gebruikte geneesmiddelen, waarvoor ze worden gebruikt en wat de bijwerkingen zijn.

Rijveiligmetmedicijnen.nl

Op deze site kunt u controleren of de medicijnen die u gebruikt van invloed zijn op uw rijvaardigheid.

Kenniskring gezondheidshulp

Allerlei informatie over de gevolgen van ziekte of handicap voor het dagelijks leven.

LCR (Landelijk Coördinatiecentrum Reizigersadvisering)

Globale en algemene informatie over de risico’s bij reis en verblijf in (sub)tropische gebieden en over preventieve maatregelen daartegen bedoeld voor reizigers.

RIVM (Rijks Instituut voor Volksgezondheid en Milieu)

Onafhankelijke en degelijke informatieverstrekking op het gebied van gezondheid, geneesmiddelen, milieu, voeding en veiligheid. Denk onder meer aan het laatste nieuws over griepepidemieën, vaccinaties, infectieziekten. Saai en niet goed toegankelijk.

Betrouwbarebron.nl

Dit is een site met doorkoppelingen naar patientenbrochures over de meest voorkomende aandoeningen en behandelingen, gesteund door een groot aantal betrouwbare organisaties zoals het KWF, de Diabetesvereniging en de Hartstichting

Voedingswaardetabel.nl

Dit is een toegankelijke en waardevolle site waarin u de voedingswaarde en het aantal calorien van de meest voorkomende voedingsmiddelen in Nederland kunt zien.

Ons team